BLIK

BLIK2021-08-11T11:30:27+02:00

BLIK – zobacz jakie to wygodne

 

W Aplikacji mobilnej Nasz Bank dostępne są usługi BLIK. Dzięki nim możliwe jest przeprowadzanie transakcji (wypłaty i płatności za zakupy) z wykorzystaniem sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji mobilnej, który służy do akceptowania operacji na telefonie. Transakcje BLIK są bezpieczne, wygodne, realizowane szybko bez zwłoki i pozbawione ryzyka przechwycenia przez niepowołane osoby danych klienta. W trakcie akceptacji transakcji klient ma ponowną możliwość weryfikacji jej na ekranie telefonu. Usługi BLIK dają możliwość przeprowadzania transakcji przy użyciu smartfona, bez konieczności posiadania przy sobie kart płatniczych.

W ramach usług BLIK w Aplikacji mobilnej Nasz Bank klienci mają możliwość: wypłacania gotówki w bankomatach, płacenia za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych przy użyciu terminali płatniczych.

Kto może korzystać z BLIKA?

Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
• są posiadaczami konta osobistego w Banku Spółdzielczym w Małej Wsi lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku,
• posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną Nasz Bank (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację Nasz Bank ze sklepu Google Play, dla systemu iOS jest dostępna w sklepie App Store).

Jak zacząć korzystać z BLIKA?

Należy pobrać na telefon aplikację mobilną banku, w którym posiadamy konto. BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android, iOS oraz Windows Phone. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).

 

Gdzie i jak korzystać z usług BLIK ?

 

Wypłaty z bankomatu bez karty
W celu wypłaty w bankomacie należy wybrać metodę wypłaty środków BLIK, a w Aplikacji mobilnej Nasz Bank wygenerować kod BLIK, przepisać go na klawiaturze bankomatu, a następnie zatwierdzić operację na ekranie telefonu. Wysyłając kod BLIK innej osobie, można również przekazać środki osobie znajdującej się w innym miejscu, np. dziecku lub znajomemu.

Płatności w sklepie stacjonarnym
Aby dokonać płatności w sklepie należy poinformować sprzedawcę o wyborze tej opcji, przejść do Aplikacji mobilnej Nasz Bank , wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na terminalu płatniczym, a następnie zatwierdzić transakcję w aplikacji. Dzięki takiej formie płatności klient zyskuje nie tylko czas, ale także poczucie bezpieczeństwa i możliwość dodatkowej weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.

Płatności w sklepie internetowym
Aby dokonać transakcji w sklepie internetowym, wystarczy włączyć Aplikację mobilną Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na stronie sklepu i zatwierdzić. Czynności te są znacznie szybsze i wygodniejsze, niż logowanie do banku i ręczne autoryzowanie płatności. Dodatkowo klient ma możliwość weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.

 

Jak aktywować usługi BLIK ?

 

Proces aktywacji przedstawiamy na przykładzie wersji aplikacji dla urządzeń z system Android. Aktywacja dla urządzeń z systemem iOS jest analogiczna.

1. Zaktualizuj aplikację Nasz Bank w sklepie Google Play
2. Zaloguj się do aplikacji i wejdź w opcje „Ustawienia”
3. Wybierz opcję „BLIK” i przesuń suwakiem na tryb „Włączony”, a następnie ZAPISZ ustawienia
4. Zaakceptuj dyspozycję wpisując e-PIN lub używając cech biometrycznych i korzystaj z usług BLIK.

 

Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:

1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej Nasz Bank.
3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
• aktualizuj system operacyjny oraz aplikację Nasz Bank,
• stosuj oprogramowanie antywirusowe,
• stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe,
• aktualizuj przeglądarki internetowe.
4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją Nasz Bank i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.
5. Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja Nasz Bank. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem portalu Kartofsera lub dzwoniąc do Banku.

Regulamin BLIK